fredag 1 oktober 2010

Skolpeng

Herregud... Nu har min fru förklarat hur skolpengen funkar.....hade inte den blekaste. Trodde att det någonstans i systemet fanns iallafall en liten rättvisa och att barnen hade en fair chans... Men icke!!!
Varför i hela helvete skall mina barns chanser att få åtminstånne en ok utbildning baseras BARA på de politiker som råkar styra min lilla sketna kommun???
Varför har vi inte en enhetlig skolpeng om vi nu skall ha någon??? Varför inte tvinga kommuner att se till att barnen får en bra utbildning??

Kan man sätta en peng på utbildning? Hur skulle det se ut i arbetet? Du får gå utbildning för 15000kr i år! Eeh... Men den här vecko utbildningen som jag måste gå för att kunna vårt nya affärssystem kostar 17000kr... Sorry, det är för dyrt.... Funkar rätt illa.
Det hela blir ännu mer absurt när man tar sig till minnes Alliansens valaffischer.. Riksdagsvalaffischer.... Dom kan ju tycka vad dom vill, så länge man låter varje enskild kommun avgöra vad man tycker att en bra skolgång är värd....
ALLA barn skall ha rätt till likartad utbildning, skall ha rätt till samma förutsättningar när det gäller skolväsendet. Vart jag bor skall INTE påverka barns möjligheter!!!! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar